ترین ها

خیلی چیزا

ترین ها

خیلی چیزا

  • ۰
  • ۰

بر قراری یک تعامل خوب میان وظایف و کارها در صورتی که میبایست به خانواده و دوستان هم اهمیت بدهیم کار آسانی واقعا نیست.

پس بهترین کار برای موفقیت در این زمینه و تنظیم کردن زمان هایمان همان برنامه ریزی و علی الخصوص یک برنامه ریزی و مدیریت زمان روزانه میباشد.


۱. مشخص کنید روز خود را چگونه میخواهید بگذرانید 

پیش از تهیه برنامه میبایست ابتدا مشخص کنیم که روز خود را به چه شکل میگذرانیم و یک سری کار هایی که باید انجام دهیم و کار هایی که در برنامه خود برای اجرا داریم را جدا کنیم.

یا میتوانیم برای موفقیت بیشتر در این بخش ابتدا چند روزی را بگذاریم و ببینیم در کل خودمان وقت خودمان را به چه شکلی سپری میکنیم وبعد برایش برنامه ریزی کنیم.

۲. زمانی را که در رفت و آمد هستید را تخمین بزنید

۳. مشخص کنید چه زمانی بیشترین بهره وری را دارید 

هر کسی در یک زمان های خاصی بهره وری بهتری دارد معمول افراد صبح ها بهتر کار میکنند و بعد از ظهر هارا برای پاسخگویی به تلفن ها و جلسات و خانواده می گذارند.

۴. بدانید که عادت های شما زندگی روزانه شما را تحت تاثیر قرار میدهند.

انجام کارها بر اساس برنامه‌ ریزی روزانه به ما نشان می‌دهد زندگی‌مان چقدر تحت تأثیر عادت‌های‌مان است. گاهی برخی عادت‌های بد مانع رسیدن شما به اهداف‌تان می‌شوند، در مقابل برخی عادت‌ها سودمند و یاری‌رسان هستند. هنگام برنامه ریزی روزانه تان، عادت‌های سودمند و آسیب‌رسان را شناسایی کنید. پس مهم است که بدانید عادت‌های‌تان چطور بر زندگی شما تأثیر می‌گذارند.

۵. از وقت های تلف شده بکاهید

شاید برخی از کارهایی که می‌کنید اتلاف وقت به نظر برسند. برخی از آنها واقعا اجتناب‌ناپذیر هستند مثل رفت‌و‌آمد به محل کار یا مراجعه به ادار‌ه‌ای خاص در شلوغ‌ترین ساعت روز تنها به این دلیل به یک برگه‌ی امضا شده نیازِ مبرم دارید. برنامه‌ ریزی روزانه تان را بررسی کنید و ببینید آیا امکان دارد با ایجاد تغییرات از اتلاف وقت بکاهید. اگر امکان تغییر کارها نیست شاید بد نباشد در صورت امکان برخی کارها را در وقت‌های تلف شده‌تان انجام بدهید، مثلا می‌توانید صبحانه‌تان را در طول مسیر رفتن به سر کار و در اتوبوس میل کنید.

۶. برنامه های روز را در شب پیش بریزید

بهتر است از پیش برای روزتان برنامه ریزی کنید. اگر تجربه‌ای در برنامه ریزی روزانه ندارید، احتمالا مدتی طول می‌کشد تا از عهده‌ی یک برنامه ریزی خوب و بی‌نقص بربیایید. بهتر است یک برنامه‌ موقتی از ترتیب کارها و زمان لازم برای هر یک تهیه کنید و امکان جابه‌جایی و انعطاف‌پذیری را هم برای آن در نظر بگیرید.

  • ۹۶/۱۲/۱۴
  • مهدی متین

نظرات (۱)

مطلبی که در مورد برنامه ریزی گذاشتید خیلی کاربردی و مختصر و مفید بود.
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی